به گزارش قدس، مجید غلامی روز یکشنبه افزود: مصرف سوخت مازوت به دستور مرکز ملی دیسپاچیگ انجام میشود اما انتظار است مسئولان نیروگاه توس با توجه به وضعیت آلودگی هوای مشهد، سرد نبودن هوا و نبودن مشکل تامین سوخت در استان و کشور، اقدام به کاهش مصرف سوخت آلاینده مازوت در راستای تامین سلامت مردم کرده و ۵۰ درصد سوخت مصرفی نیروگاه را به استفاده از سوخت پاک اختصاص دهند.
رئیس اداره محیط زیست طرقبه شاندیز با بیان اینکه هم اینک در حال پیگیری و نامهنگاری با مسئولان نیروگاه برای کاهش مصرف سوخت مازوت هستیم، بیان کرد: در کلانشهری چون مشهد با توجه به حجم بالای تردد و ورود مسافر و فعالیت صنایع مختلف انتظار داریم اگر نیروگاه توس مجبور به استفاده از سوخت مازوت است، حداقل میزان مصرف را به ۱۰۰ درصد نرساند تا شدت آلایندگی در مشهد و تاثیر گذاری سوخت مازوت در هوای تنفسی مردم کمتر شود.
وی در ادامه با بیان اینکه طبق توافق انجام شده، شرکت پخش فرآورده های نفتی برای استفاده از سوخت مازوت متعهد شده است گوگردزدایی مازوت تحویلی به نیروگاه را انجام دهد که برای تایید این امر و اجرای تعهد مذکور نمونهگیزی از نیروگاه توس انجام شده و در انتظار پاسخ آزمایشگاه هستیم.
غلامی با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ اضطراری بر استفاده ۱۰۰ درصدی از سوخت مازوت در نیروگاه توس نداریم، تصریح کرد: قرار گرفتن نیروگاه توس در معرض هوای ورودی به مشهد موجب می شود آلایندههای ناشی از مصرف سوخت مازوت به صورت مستقیم وارد شهر شود علاوه بر این طی دو، سه سال اخیر کلانشهر مشهد به شدت درگیر پدیده گرد و غبار و عوارض ناشی از آن شده است که در این بخش نیز به مدیریت بحران نیاز است.
این مسئول ادامه داد: مازوت سوخت سنگینی است زیرا ترکیبات خطرناکی برای سلامت مردم به خصوص زمانی که در هوا پراکنده می شود دارد بنابراین مصرف این سوخت برای اقشاری مانند سالمندان، زنان، کودکان و بیماران قلبی- ریوی تهدیدی بزرگ است.
وی تاکید کرد: از مسئولان و متولیان نیروگاه می خواهیم به ضرورت سلامت مردم و جلوگیری از انتقال حجم بالای آلاینده های ناشی از مصرف مازوت اقدام کنند ضمن اینکه مرکز ملی دیسپاچینگ نیز باید به این مورد بیش از گذشته توجه کند.




نظر شما